Cum motivam generatia Y?

43

In contexul situatiei de pe piata de munca din anul 2019, cred ca fiecare (atat angajat cat si angajator) suntem de acord cu un lucru : angajatii trebuiesc motivati. Insa salariu nu este singurul beneficiu pe care trebuie sa il aiba o persoana pe care vrem sa o pastram pentru compania noastra.

Acum vorbim de generatia Y, angajati ca nici o alta  generatie de pana acum. Ei afla informatii rapid, socializeaza pe internet si vor lucruri inedite. Generatia Y se implica social, ii pasa de ceilalti, vrea sa faca lumea mai buna, sa-l salveze pe cel de langa el.

Ce se folosea pana acum? (spre surprinderea noastra, unele companii inca le mai folosesc).

  • Cresteri salariale

Prima si cea mai la indemana metoda de motivare este cresterea salariului. Angajatul se bucura si este mai motivat. In teorie!

Avantaj: o crestere o poti aplica fara sa tii cont de tipul si dorintele angajatului. Practic,  fiecare angajat poate sa foloseasca aceasta crestere si astfel nu trebuie sa afli care este nevoia lui specifica.

Dezavantaj: o crestere de salariu, indiferent cat de mare,  poate motiva doar pentru 45 de zile o persoana. Si nici unul dintre  dintre angajatori nu  poate mari salariile la fiecare doua luni.

  • Decontul transportului (decont de abonamente, bonuri de combustibil).

Sunt angajatori care recurg la aceasta metoda ca si metoda de bonificatie.

Avantaj: angajatul isi poate acoperi costul deplasarii si in felul asta economiseste.

Dezavantaj: angajatul percepe aceasta bonificatie, ca pe o recuperare a banilor pentru transport, nu ca pe un avantaj direct.

  • Oferirea de cursuri de pregatire

Oferirea de cursuri de pregatire este unul dintre cele mai inteligente metode de motivare. Angajatul ramane cu o abilitate pe termen lung, are parte de o zi de lucru ”Altfel” si  daca aceasta pregatire se realizeaza impreuna cu alti colegi de serviciu, poate fi si un team building excelent.

Cu singura conditie ca angajatul sa perceapa aceste cursuri ca fiindu-i utile si sa fie efectuate in afara orelor de serviciu.

Daca ii oferim un curs din domeniul lui de activitate, atunci va simti ca este doar, pentru deveni mai bun in munca prestata si nu este ceva folositor pentru el si familia lui.

Punct ochit, punct tintit! Mariri de salariu, deconturi sau abonamente, cursuri de specializare sau pregatire, etc. Asta fac toti! Si …de cele mai multe ori nu functioneaza!

Ce propunem noi? Cursuri de prim ajutor pentru angajati sub forma de team building.

De ce un curs de prim ajutor?

  • Pentru ca, sigur compania in care lucreaza angajatul tau nu face asa ceva. Este ceva nou si inedit.
  • Pentru ca aceste cursuri, nu numai ca acopera o nevoie a companie (legea 319/2006 care spune ca fiecare companie trebuie sa aiba angajati instruiti in acest domeniu) ci totodata este un plus pentru angajat. El va folosi aceste informatii si in afara orelor de serviciu si in plus, sunt informatii vitale, care pot salva viata cuiva.
  • Sunt si “circuite de prim ajutor” in care angajatii sunt pusi sa acorde prim ajutor in diverse situatii, sunt invatati sa lucreze in echipe si sa ia decizii rapide, sub stres.

Astfel de activtati sunt pentru angajat un team building inedit, cu informatii pe care le poate folosi in afara programului si … ceva ce nu face ORICINE.

Si… daca ai invatat sa salvezi o viata, impreuna cu un coleg….atunci poti sa rezolvi impreuna cu acel coleg, orice problema.

Vrei sa motivezi generatia Y?

Ne puteti contacta acum   pentru a primi o oferta pentru cursurile de prim ajutor sau pentr circuitul de prim ajutor.