marți, aprilie 16, 2024

6 lucruri pe care s-ar putea sa nu le stiti despre uleiul de motor

Motorul dvs. este o bucată mare de metal, în interiorul căreia se află numeroase alte piese metalice care se mișcă și care se pot lovi între ele. Iată o privire asupra modalităților de bază care vă protejează motorul, precum și a științelor fascinante implicate în asigurarea motorului dvs. de a nu da drumul.

  1. Ce face exact uleiul de motor?

Există câteva motive pentru care este important să mențineți motorul mașinii dvs. cu ulei. În primul rând, oferă lubrifiere pentru toate piesele metalice în mișcare, asigurându-se că acestea nu se macină împreună și nu provoacă uzură inutilă sau prea multă căldură. Uleiul deține, de asemenea, toate rămășițele combustiei. Pe termen lung, menținerea nivelului de ulei ridicat vă va economisi când vine vorba de reparații și va oferi chiar o îmbunătățire economiei dvs., deoarece motorul nu se va uza atât de repede.

În timp, motorul dvs. va ridica depozite murdare, ceea ce înseamnă că nu va dura pentru totdeauna. Dacă vă întrebați cât de des ar trebui să schimbați uleiul, consultați manualul mașinii. Probabil că va fi undeva pe la 16.000 km pentru o mașină modernă – vă rugăm să ignorați mitul de 5000 de kilometri! Nu trebuie să-ți schimbi uleiul atât de des.

  1. Ce înseamnă de fapt acea evaluare alfa-numerică?

Uleiul de motor este clasificat în două moduri: vâscozitatea la rece și vâscozitatea la cald. Acest rating va fi afișat pe sticlă și vă oferă o idee cât de bine va răspunde la pornirile la rece – deosebit de importante pentru persoanele care trăiesc în climat mai rece – precum și grosimea acestuia la temperaturi ridicate.

Primul număr, care va fi atașat la litera „W” (care înseamnă „iarnă”), este ratingul la rece. Cu cât este mai mic numărul, cu atât temperatura va funcționa – dacă numărul este prea mare și încercați să porniți mașina la temperaturi de îngheț, uleiul ar putea fi prea gros pentru a curge, iar motorul dvs. poate să nu pornească.

Al doilea număr este vâscozitatea uleiului atunci când este testat la temperaturi indicatoare ale unui motor care funcționează. Cu cât numărul este mai mare, cu atât este mai gros uleiul. Dacă vă rulați motorul la viteze mari sau sub sarcini mari, de exemplu remorcarea unei remorci, doriți un număr mai mare. Manualul mașinii dvs. vă va anunța ce ulei de vâscozitate trebuie utilizat.

  1. Care este diferența dintre uleiurile sintetice și cele minerale?

Un ulei mineral este în esență același ca atunci când a fost extras din pământ, în timp ce uleiurile sintetice au fost distilate și descompuse în moleculele lor de bază. Acestea pot fi apoi reconstruite, cu molecule adaptate pentru a oferi o protecție mai bună. Uleiurile minerale vor fi mai ieftine, dar vor avea și mai multe impurități și nu vor asigura o lubrifiere lină.

  1. Uleiul sintetic este mai mult decât doar ulei

Lucrul interesant despre uleiurile complet sintetice este faptul că oamenii din laboratoare pot adăuga la machiajul uleiului pentru a oferi proprietăți mai bune anti-uzură, anti-oxidante și anticorozive. După ce uleiul de bază va fi în loc, acestea vor adăuga de obicei molecule de zinc, fosfor și sulf.

  1. Adăugarea metalului în ulei reduce frecarea

Sună contraintuitiv, dar unele companii petroliere au avut succes cu adăugarea de titan în ulei. Când opriți motorul, uleiul se scurge din motor înapoi în pană. Prin adăugarea de titan, se leagă de piesele metalice, ceea ce asigură existența unui strat mic de protecție data viitoare când porniți motorul – ceea ce se întâmplă când se produce 75% din uzura motorului – înainte ca uleiul să fi avut șansa să curgă prin el și să ajungă la temperatura de funcționare completă.

  1. Particulele magnetice reduc uzura

Un alt mod în care producătorii de ulei au descoperit reducerea uzurii la pornire este adăugarea de particule magnetice în amestecul de ulei. Când motorul este oprit, particulele magnetice se agață de motor pentru a reduce uzura la pornire.

Recent
Te-ar putea interesa si