sâmbătă, aprilie 20, 2024

Cum arată banca viitorului?

Stimulat de o dorință permanentă de îmbunătățire a serviciilor oferite clienților și eficiența costurilor, banking-ul modern țintește spre optimizarea proceselor sale prin valorificarea celor mai noi tehnologii. Având în vedere contextul digital incorporat în stilul de viață actual, datorat crizei create de COVID-19, semnăturile electronice și fluidizarea activităților sucursalelor reprezintă aspecte importante pentru multe bănci inovative. Una dintre ele, cu prezență la nivel european, pioner în multe domenii, a intrat în parteneriat cu Payten, membru al Grupului Asseco SEE, cu prezență pe piața din România, având ca scop crearea primei sucursale informatizate din Serbia. Banca are în acest moment 72 sucursale informatizate în Serbia care utilizează peste 500.000 de semnături biometrice și digitale realizate în perioada 2018-2019.

În acest proiect Payten a furnizat echipamentul hardware necesar, inclusiv dispozitive speciale de tip tabletă și stilouri de semnătură, precum și software-ul necesar pentru realizarea proceselor asociate casieriei cu semnătură biometrică sau digitală. Mai mult, s-a implementat o funcționalitate adițională sub forma unui modul de marketing, care permite afișarea materialelor promoționale pe dispozitivele de tip tabletă.

Proiectul a fost realizat prin strânsa colaborare dintre echipele dedicate ale băncii care activează în diferite departamente, resursele Payten și Euronovate, ca partener al Payten. Semnătura electronică a fost activată de ENSoft, o soluție digitală pentru semnături electronice și stocarea acestora, cu ajutorul tabletelor moderne ENSign10 și ENSign 11. Menționăm totuși că la momentul inițierii proiectului de către Bancă, contextul legal al Serbiei nu recunoștea în mod oficial semnătura electronică, deoarece Legea Semnăturilor Electronice nu fusese aprobată încă. Pentru bancă, acest lucru a însemnat proceduri suplimentare, implicarea Comisarului pentru informații de importanță publică și protecția datelor cu caracter personal și depunerea documentației justificative. Cu toate acestea, convinsă de nevoia unei transformări digitale în numeroase aspecte, banca s-a dedicat găsirii unei căi de a face ca procesele de semnătură electronică să funcționeze și să fie disponibile clienților săi, continuând totodată să se conformeze legilor și reglementărilor locale actuale.

Principalele etape ale proiectului au reprezentat implementarea modului de marketing, implementarea semnăturii biometrice și digitale pentru procesul asociat casieriei, care include un semnatar și un document, precum și deschiderea de conturi și contractarea de credite, care necesită semnături și documente multiple.

Banca a obținut beneficii clare, iar unele dintre ele vor fi mai vizibile în viitor, odată ce procesul semnăturii electronice va fi implementat în cadrul altor procese bancare, precum deschiderea de conturi și obținerea de credite.

Mai mult, banca a reușit să sporească valoarea serviciilor pe care le oferă clienților existenți și celor noi utilizând cea mai nouă tehnologie care se conformează standardelor internaționale privind semnătura electronică. Așteptările sunt ca, în viitor, să se permită furnizarea a mai mult de o semnătură pe documente multiple, ca de exemplu, semnătura a două persoane aflate în locații diferite, în momente diferite.

Recent
Te-ar putea interesa si