vineri, aprilie 19, 2024

Zece milioane Euro prin Programul European Comert-Servicii pentru dezvoltare magazin online

Potrivit proiectului oficial Programul European Comert-Servicii, companiile romanesti de comert si servicii vor putea primi noi granturi in valoare totala de 50 de milioane de lei (aproximativ 10 milioane de euro) prin viitorul program de comert si servicii (versiunea 2022), care finanteaza magazinele online si promotiile acestora Proceduri de implementare a taxei inclus. Ministerul Antreprenoriatului si Turismului (MAT) a lansat, marti, in dezbatere publica, proiectul procedurilor de implementare si formularele aferente pentru editia 2022 a Planului pentru Comert si Servicii. Bugetul alocat programului minim pe 2022 este de 50.000.000 lei. MAT estimeaza ca finantarea va finanta aproximativ 170 de beneficiari. Aceasta inseamna ca ajutorul de stat mediu pentru fiecare beneficiar este de aproximativ 60.000 EUR.

Conditii de eligibilitate pentru Programul European Comert-Servicii

In cadrul procesului propus, companiile ar trebui sa indeplineasca o serie de cerinte de eligibilitate pentru a intra in program, inclusiv:

  • sa fie o intreprindere micro sau mica si mijlocie (IMM),
  • va fi infiintata pana la 31 decembrie 2019 inclusiv,
  • fara buget,
  • Sa creeze cel putin un loc de munca cu norma intreaga pe termen nelimitat dupa intrarea in vigoare a acordului de finantare si sa mentina acel loc de munca timp de cel putin 2 ani de la finalizarea implementarii proiectului;
  • Societati care vor fi excluse de la Finantarea Micro-Industrializarii in urmatoarele cazuri: Actionari sau Asociati au/Au alti asociati de afaceri sau actionari cu calitate in OUG 130/2020 (asistenta COVID-19) sau schema HoReCa (OUG 224/2020)” Granturi Financiare pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii” in Programul de ajutor de stat instituit.

Cheltuieli eligibile pentru Programul European Comert-Servicii

Antreprenorii care vor fi selectati la finantare vor putea folosi banii de la stat pentru o serie de cheltuieli eligibile:

(a) Echipamente tehnice, cu exceptia jocurilor mecanice, electrice, electronice, mese de biliard, automate. Conform grilei de punctaj, echipamentele tehnice se refera la toate activele corporale din clasele de active fixe descrise in grupele 2.1, 2.2. si 2.3. Aprobare din catalogul H.G. Nr. 2139/2004 privind clasificarea si durata normala de functionare a mijloacelor fixe, cu exceptia cazurilor prevazute in prezenta procedura de implementare. La categoria echipamente tehnice calificate mai sunt asimilate imobilizari corporale la categoria mijloace fixe pentru locuri de joaca, sali de sport, fitness, drone, X-body si forta, echipamente si sisteme specifice pentru economisirea energiei, utilizarea energiei regenerabile Sistemul este 100% electric vehicul.

b) (1) Accesul la spatiu de lucru, spatiu comercial sau de servicii si spatiu de depozitare. Valoarea activelor dobandite in cadrul acestui program se va baza pe evaluarea expertului evaluator ANEVAR, excluzand spatiul mobil de lucru/productie/stocare.
(2) Activele din aceasta categorie nu pot fi utilizate in scop rezidential la momentul achizitiei sau in perioada de planificare.
(3) Raportul ANEVAR nu este necesar pentru spatiul de lucru mobil/comert/serviciu/stocare.

c) (1) Mijloace de transport: automobile, ascensoare, incarcatoare, remorci si semiremorci, platforme, izoterme si frigidere, autoutilitare si autospeciale, cu exceptia tuturor vehiculelor cu simbol G, in conformitate cu Ordinul MLPTL 211/2003 si ulterioare. amendamente si finisare. Vehiculele 100% electrice vor fi asimilate cu echipamentele furnizate de lt. Un fel de).

    (2) Finantarea autovehiculelor de transport rutier nu este intreprinsa de un tert si nici nu se percepe la solicitarea companiei de transport rutier.

(3) Programele minimaliste, care desfasoara si activitati de transport de marfa in numele unor terti sau contra cost, nu trebuie sa utilizeze de minimize pentru a cumpara bunuri, decat prin separarea activitatilor sau printr-o distinctie clara intre costuri pentru a se asigura ca cei care au fost exclusi din program pentru activitatea respectiva nu beneficiaza de beneficiu de microajutor;

d) achizitioneaza mobilier, echipamente de birou si sisteme de protejare a valorilor umane si materiale; conform grupei nr. 3 din HG 2139/2004;

e) (1) Salariile, utilitatile (concentratie electrica, ispravire apa, gaze, salubritate, subscriptie telefon si internet), servicii de contabilitate si cheltuielile aferente chiriilor pentru spatii de lucru, spatii de depozitare sau spatii pentru prestari servicii si comert;
(2) Pentru aplicantii care isi asuma crearea si mentinerea unui singur intravilan de activitate prin intermediul programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) reprezinta o totalmente forfetara de maxim 5.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate in face verificarii cererii de finantare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se cantari in tinde cererii beneficiarului insotita de documentele care sa ateste angajarea lge albastre minim 1 intravilan de activitate;
(3) Pentru aplicantii care isi asuma crearea si mentinerea lge albastre minim doua locuri de activitate prin intermediul programului, valoarea acestor cheltuieli (salarii, utilitati, servicii de contabilitate si chirii) reprezinta o totalmente forfetara de maxim 10.000 lei din valoarea cheltuielilor eligibile aprobate in face verificarii cererii de finantare, respectiv din suma cheltuielilor aprobate la decont. Decontarea se cantari in tinde cererii beneficiarului insotita de documentele care sa ateste angajarea lge albastre minim 2 locuri de activitate;

f) Pachet digital (voucher de digitalizare) care sa contina minim site de raspuns lge albastre activitatii sau magazin on-line, cheltuieli pasaj sector fara hosting, pentru operatorii economici care nu detin alt site si care trebuie sa fie functional la trai depunerii cererii de neatarnare lge albastre ajutorului de minimis si pe toata perioada de monitorizare, cheltuieli de deplasare lge albastre site-ului/magazinului on-line, un soft necesar desfasurarii activitatii si semnatura electronica. Optional si suplimentar, pachetul digital poate a incorpora si echipamente IT tehnica de numara-toare specie PC, talie din: unitate centrala, server, monitor, imprimanta /copiator /multifunctionala, inclusiv sisteme portabile, licente necesare desfasurarii activitatii, telefoane smart, tablete. Pachetul digital (voucherul de digitalizare) reprezinta cheltuiala obligatorie in cadrul programului si este in putere eligibila de maxim 25000 lei. Cheltuiala cu semnatura electronica este eligibila si inainte de semnarea acordului de finantare.
g) Consultanta pentru intocmirea documentatiei in vederea obtinerii finantarii in cadrul prezentului program si/sau pentru implementarea proiectului, in putere eligibila de maxim 8000 lei, decontabila in cererea de restituire; Aceasta isprava poate reveni efectuata inainte de semnarea acordului de finantare. Furnizorii de servicii de consultanta eligibili in cadrul Programului pot reveni numai organizatii furnizoare de consultanta care au dreptul legal de lge albastre declansa acest specie de isprava, respectiv au activitatea de consultanta in statut sau sunt intreprinderi care au ca isprava autorizata lge albastre reveni desfasurata una dintre activitatile incluse in morua CAEN asemana 70. Societatile, asociatii/actionarii societatilor care furnizeaza servicii de consultanta in cadrul programului nu pot proveni calitatea de furnizori pentru alte cheltuieli eligibile in cadrul programului.

h) (1) Doua placute informative obligatorii “Finantat prin programul de negot si servicii de catre Guvernul Romaniei” in putere de maxim 500 de lei care vor reveni plasate astfel:
-una in interiorul spatiului de la locatia de implementare lge albastre proiectului (indoor), in locul cu vizibilitatea cea mai buna pentru vizitatori (receptie, secretariat, intravilan de asteptat etc);
-una in exteriorul spatiului de la locatia de implementare lge albastre proiectului (outdoor), in locul cu vizibilitatea cea mai buna pentru clienti, pe langa spatiul unde se desfasoara activitatea (fatada stradala, usa glisanta = in zidire etc);
(2) Modelul si formatul placutelor informative vor reveni afisate pe site-ul ministerului si al AIMMAIPE.

i) Cheltuieli financiare aferente creditelor/garantiilor obtinute pentru creditele contractate de beneficiari in vederea realizarii planurilor de afaceri acceptate in cadrul programului, pentru solicitantii care utilizeaza datorie pentru implementarea proiectului. Decontarea acestor cheltuieli se cantari numai pe fundament de revendicatie de restituire pentru valoarea cheltuielilor financiare de dupa momentul semnarii acordului de finantare, pentru perioada de implementare.

Atentie! Nu se va birui patronaj financiar pentru activele achizitionate in conceptie de leasing, second-hand si care au constituit obiectul unei subventionari/finantari nerambursabile din alte surse.

Beneficiari la Programul European Comert-Servicii vor reveni obligati sa asigure in favoarea Agentiei IMM din subordinea Ministerului Antreprenoriatului si Turismului (AIMMAIPE) bunurile achizitionate prin program impotriva tuturor riscurilor, pe o scadenta de 4 eon (anul decontului + 3 eon de monitorizare) si sa cesioneze toate drepturile pe care le vor umbla in temeiul asigurarii catre AIMMAIPE.

 

Recent
Te-ar putea interesa si