Ce probleme poate avea o cutie de viteze manuala? – General Tehno Grup

11

Cum functioneaza o cutie de viteze manuala?

Cutia de viteze este o componenta importanta a sistemului de transmisie al masinii. Aceasta fiind cea care pune in miscare rotile, prin transferul de putere pe care il realizeaza dinspre motor catre roti.

Cutia de viteze are trei misiuni. Prima este de a mentine rotatia motorul astfel incat sa se deplaseze masina. (pornirea si trecerea de la un angrenaj la altul). A doua misiune este de a  realiza transferul de putere pe care il realizeaza dinspre motor catre roti. Iar, a treia misunea este aceea de a decupla motorul de transmisie, adica de a opri masina.

La cutiile de viteze manuale, schimbarea treptelor de viteza se face folosind schimbatorul de viteze. Acesta actioneaza inelele sincronizatoare din interiorul cutiei prin intermediul timoneriei, cupland astfel pinioanele vitezei respective.

Pentru a schimba vitezele sunt necesare urmatoarele operatiuni:

  • decuplarea cutiei de viteze de motor, prin intermediul ambreiajului, apasand complet pedala de ambreiaj;
  • selectarea vitezei dorite, prin miscarea laterala a manetei de viteze;
  • cuplarea vitezei, prin deplasarea longitudinala a manetei de viteze, in directia vitezei dorite. Aceasta fiind indicata in general pe schimbator;
  • cuplarea cutiei de viteze de motor prin eliberarea progresiva a ambreiajului.

Ce defectiuni poate avea cutia de viteze manuala?

1.  Imposibilitatea introducerii in viteze
Cauze:

  • dereglarea cursei tijei de selectare a vitezelor;
  • slabirea sau deformarea tijelor de comanda a vitezelor;
  • defectiuni la sistemul de zavorarea a vitezelor (blocari cu impuritati);
  • cursa libera a pedalei de ambreiaj este foarte mare;
  • placa de presiune este fisurata sau deformata;

2. Zgomote la cuplarea unei viteze
Cauze:

  • aceste zgomote neplacute pot fi din cauza sincronizatorului spart sau gripat, lucru care duce la ruperea arcului sincronizatorului;

3. Iesirea necontrolata din treptele de viteze
Cauze:

  • suportii cutiei slabiti din fixari sau cu silent-blocuri rupte;
  • dereglarea cursei tijei de selectare a vitezelor;
  • sistemul de blocare a vitezelor prezinta mansoane sincronizate uzate;
  • dantura rupta sau sparta;

Defectiunile cutiei de viteze manuale pot aparea in orice moment, mai ales in situatiile in care predomina un stil de sofat mai agresiv. Iar, de multe ori, pot fi si extrem de costisitoare. Din acest motiv, este extrem de important sa apelati doar la specialisti pentru reparatii la cutia de viteze manuala, mai ales daca va doriti servicii realizate la standarde inalte de calitate.

General Tehno Grup este o compania cu o experienta de peste 12 ani in reparatii de cutii de viteze manuale si subasable de transmisie. Compania ofera servicii de reparatii rapide, cu o garantie de minim 6 luni, fara limita de kilometri.