Comunicate de presa
- Administratie Publica
- Afaceri / Granturi
- Agricultura
- Arhitectura si Design
- Arta & Entertainment
- Auto
- Avocatura
- Banci
- Constructii
- Crypto
- Educatie / Cultura
- Energie
- Evenimente
- Finante / Contabilitate
- Imobiliare
- Industrie
- IT
- Justitie
- Media / Publicitate
- Mediu
- Monden / Lifestyle
- ONG
- Petrol
- Politic
- Religie
- Resurse umane / Locuri de munca
- Sanatate
- Social
- Sport
- Stiinta / Cercetare
- Tehnologie
- Turism
Cum scrii comunicate de presa eficient?
Doriti sa scrieti comunicate de presa asemanator unei carti pentru a va promova afacerea, serviciile sau produsele online? Daca raspunsul dvs. este da, va vom oferi cateva informatii de baza despre redactarea comunicatului de presa. In acest articol, veti descoperi cum sa scrieti un comunicat de presa, dar veti gasi si un comunicat de presa model. In plus, veti descoperi principiile care trebuie respectate pentru a-si atinge obiectivele.
De asemenea, am pregatit cateva exemple de comunicate de presa pentru a intelege mai bine cum sa producem acest material. Dar, inainte de a continua cu exemplul, sa vedem care este comunicatul de presa.
Ce este comunicatul de presa?
Un comunicat de presa este un material de informare scris sau inregistrat oral, de obicei trimis de o companie sau de o persoana publica unui grup de jurnalisti pentru a transmite informatii de actualitate. Prin intermediul acestor materiale, emitentul poate fi o companie, o persoana juridica sau chiar un reprezentant al unei autoritati. Poate notifica reporterii sau raporta incidentul si poate furniza informatii de interes, cu scopul de a le difuza publicului in urmatoarele moduri. Exista, de asemenea, site-uri specializate care emit comunicate de presa. ecomunicat.ro este unul dintre ele. Daca doriti sa publicati un comunicat de presa pe acest site web, va rugam sa gasiti pretul comunicatului nostru de presa sau sa solicitati o oferta personalizata in functie de nevoile dvs. de comunicare.
Prin emiterea de comunicate de presa, puteti informa direct publicul vizat despre diferite evenimente organizate de companie si va puteti promova cu usurinta produsele si serviciile. In plus, cu acest statut online, puteti construi cu usurinta o imagine pozitiva.
Model de comunicat de presa. Cum trebuie sa fie redactat un comunicat de presa?
Fiecare tip de material, fie intr-un comunicat de presa online, fie intr-un format tiparit, trebuie sa aiba anumite elemente pentru a fi eficient, pentru a-si indeplini scopul si pentru a atrage atentia publicului. Urmatoarele sunt elementele standard pe care trebuie sa le contina fiecare comunicat de presa:
-Titlul comunicarii -Introducere / Introducere Paragraf
-Organizatia de comunicatii
-2 sau 3 paragrafe explicative
-Informatii despre emitent
-A lua legatura -Call to action (optional)
-daca informatiile sunt destinate colectarii informatiilor de contact ale partilor interesate.
Realizarea comunicatului de presa
Dupa cum se spune in carte, pentru a scrie un model de comunicat de presa, trebuie sa luati in considerare urmatoarele conditii.
- Titlurile stirilor ar trebui sa fie scurte. 7 caractere cel mult, 50-70 de caractere in total
- Lead este cel mai important paragraf. Ofera informatii generale si importante in comunicatul de presa si raspunde in mod necesar la urmatoarele intrebari: Cine? Ce unde? Cand?
- Paragraful explicativ ar trebui sa descrie in detaliu informatiile din indiciu, sa ofere o descriere si sa raspunda de ce? cum este?
- Informatiile despre emitent vizeaza consolidarea domeniului de autoritate al companiei / asociatiei / institutiei emitente. Cu ajutorul acestor informatii, va puteti prezenta compania, experienta si domeniul in propozitii scurte, atragand astfel interesul cititorilor si oferindu-le motive pentru a urmari informatiile.
- Informatiile de contact sunt foarte importante. Acestea vor construi o punte intre cititori si cei care raspandesc comunicatul. In acest fel, ei va vor putea contacta. Aici puteti include adresa de e-mail, numarul de telefon si numele contactului. Pentru a face buletinul formal, puteti furniza adresa serviciului si numele functiei detinute de persoana de contact.
- Indemnul la actiune poate fi o invitatie de a participa la un eveniment sau o cauza de sprijin sau pur si simplu „contactati-ne pentru mai multe informatii”. Acest lucru este util mai ales daca alegeti modelul de distributie online.
Tip comunicat de presa
Exista diverse comunicate de presa si le puteti distinge in functie de scopul si structura lor. Mai jos veti gasi cateva exemple practice de diferite tipuri de comunicate de presa pentru a intelege cum sunt structurate comunicatele de presa. Mai jos sunt principalele sabloane de buletin informativ si unde ar trebui sa fie de interes pentru cititori!
Comunicatul de presa tip eveniment
Acest tip de comunicat de presa isi propune sa arate publicului un eveniment interesant. Fie ca este vorba despre lansari de carti noi, produse noi sau simple evenimente sociale. Aceste comunicate de presa sunt foarte frecvente pe internet. In conferinta de presa, va trebui sa furnizati diferite informatii despre locatia evenimentului, ora si tema.
Comunicatul de presa tip informare
Acest tip de comunicat de presa este ca un document oficial (utilizat de obicei intr-o organizatie) pentru a informa publicul tinta despre subiectele de interes. Acesta este modelul de mai jos.
Comunicatul de presa tip luare de pozitie
Companiile utilizeaza in principal acest model de comunicare pentru a-si exprima opiniile si pozitiile oficiale cu privire la situatii sau evenimente. Este de obicei folosit in perioade de criza, cand compania pune o pozitie oficiala in fata publicului, incercand sa mentina o imagine curata si transparenta.
Comunicatul de presa tip reamintire
Dupa cum sugereaza si numele, acest tip de comunicat de presa este folosit ca reamintire in unele cazuri. Companiile il folosesc de obicei pentru a reaminti oaspetilor evenimentele si pentru a le reaminti anumite detalii, cum ar fi: locatia, data si ora aparitiei si ceea ce s-a intamplat in aceasta. Poate fi folosit si pentru a confirma diverse stiri sau pentru a reaminti publicului sa acorde atentie anumitor evenimente.
Comunicatul de presa tip invitatie
Permite editorilor sa invite persoane interesate la un eveniment. Autoritatile il folosesc adesea pentru a invita terti sa participe la conferinte de presa sau evenimente publice: dezbateri, sedinte ale consiliului, etc. Pe langa furnizarea de informatii oficiale, aceasta are si dorinta de a lua masuri.
Promoveaza cu ajutorul acestor comunicate de presa online
Prin comunicate de presa, puteti afisa multe informatii utile despre afacerea, produsele sau serviciile dvs. Acest tip de comunicat de presa scris si publicat pe un site de profil va poate ajuta sa va intelegeti rapid afacerea.
Publica comunicat de presa online pentru vizibilitate maxima.